N.5
El príncipe mediático
Gabriel Colomé
A partir d’haver viscut en directe les campanyes primàries dels candidats dels partits Republicà i Demòcrata en les últimes eleccions americanes, l’autor ens convida a fer una reflexió sobre les transformacions que han sofert la vida política, les campanyes electorals, els partits polítics i la opinió pública amb la irrupció dels mitjans de comunicació en la vida política. La irrupció dels mitjans de comunicació en general, i de la televisió, en particular, a la vida política i a les campanyes electorals, i la totemització de l’opinió pública com un ésser que demana als polítics o els exigeix més solucions als seus problemes quotidians, ha transformat, segons Colomé, al clàssic polític educador en un polític seductor de l’electorat a través dels mitjans de comunicació. En aquesta línia, les campanyes electorals s’han convertit en un cos a cos virtual constant entre polítics audiovisuals que es connecten directament amb els seus electors a través dels mitjans i ja no a través dels partits i dels seus afiliats.
Arxiu històric
del socialisme
català
'Claves sobre la estructura y la negociación de la financiación autonómica'
Papers de la Fundació
Informe Social: Había alternativa: nueva crisis, distinta respuesta.
Col·lecció Informes
Vall d'Aran. Una autonomia dins una autonomia
frc Llibres
Fundació Europea d'Estudis Progressistes |
||
Carrer Pallars, 191
08005 Barcelona
[email protected]
T +34 933 195 412