Dimarts
03/02
Sondeig d'opinió 2025 de l'ICPS
L'Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) ha publicat un any més el seu Sondeig d'Opinió, una radiografia clau que enguany detecta un gir ideològic entre els joves i un enduriment del discurs sobre la immigració.
Aquest estudi del 2025 certifica canvis profunds en els valors socials i el mapa electoral català post-Procés.
Podeu consultar l'informe complet aquí.
A continuació, adjuntem en format PDF el resum d'aquest sondeig, així com un recull d'articles relacionats que poden ser del vostre interès:
"Enquesta de l'ICPS sobre la intenció de vot a Catalunya: PSC i ERC, empaten i AC supera Junts per poc", Racó Català, Alba Mor.
"Un 64% de los catalanes es partidario de limitar la entrada de inmigrantes en el país", La Vanguardia, Silvia Hinojosa.
"El sondeig anual de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) evidencia la preocupació per la salut de la democràcia i la tendència conservadora dels homes joves catalans", Diari de la Diputació de Barcelona, Dulce Valero.
Divendres
20/02
11h
XVI Fòrum Euromed: 30 anys del Procés de Barcelona
XVI Fòrum Progressista de la Mediterrània.
30 anys del Procés de Barcelona: reforçar el diàleg i la cooperació a la Mediterrània.
Tindrà lloc el proper divendres 20 de febrer, d'11h a 14h a la seu de l'IEMed (Carrer Girona, 20 de Barcelona)
*Us esperem a les 10.45h per fer un cafè de benvinguda.
Programa:
11,00h. INAUGURACIÓ
Senén Florensa, president executiu de l'IEMed
José Montilla, president de la Fundació Rafael Campalans
11,30h. EL PAPER DE LES DONES A LA MEDITERRÀNIA
Laura Feliu, professora del Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques · Àrea de Dret Internacional Públic i de Relacions Internacionals. (UAB)
Carmen Geha, activista, investigadora i fundadora, Soltara Consulting
12.30h. EL PAPER D'EUROPA AL CONFLICTE DE L'ORIENT MITJÀ
Josep Borrell, president del CIDOB (online)
13.00h. DIÀLEG: EL PAPER DE LES FUNDACIONS PROGRESSISTES EUROPEES EN EL CONTEXT GEOPOLÍTIC ACTUAL
Covadonga Morales, Fundació Friedrich Ebert (Madrid)
Pau Solanilla, vicepresident de la Fundació Rafael Campalans
Arxiu històric
del socialisme
català
FEDERALISME EUROPEU: COHESIÓ POLÍTICA, ECONÒMICA, SOCIAL I TERRITORIAL
Papers de la Fundació
Núria Gispert: Memòries d'una lliutadora per la democràcia
Col·lecció Memòria
Vall d'Aran. Una autonomia dins una autonomia
frc Llibres
| Fundació Europea d'Estudis Progressistes |
||
Carrer Pallars, 191
08005 Barcelona
[email protected]
T +34 933 195 412