14/05/2009
El conseller Ernest Maragall, a la London School of Economics
La Fundació Rafael Campalans, juntament amb el Centre Cañada Blanch de la London School of Economics (LSE) va celebrar, el passat 14 de maig, una conferència amb el conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Ernest Maragall.
L’acte, que duia per títol “Decentralizing Education in Spain and Catalonia: Opportunities and challenges”, va ser presidit pel professor Paul Preston, i introduït pel director de l’Avui, Toni Cruanyes, que va recordar el lema “Educació, educació, educació” de Tony Blair per començar a parlar de la determinació del conseller Maragall per aconseguir una bona Llei d’Educació per a Catalunya.
El conseller Maragall va començar la seva intervenció remarcant que “pensar en reformar l’educació és una de les prioritats de qualsevol govern del món, però a Catalunya és el primer cop que s’ha tingut l’oportunitat de fer-ho”. En aquest sentit, el conseller va fer primer una diagnosi del sistema educatiu català, explicant quin és el marc legal català i espanyol, els canvis econòmics i socials que s’han anat produint en el últims anys, i recordant que “l’arribada de nous immigrants durant els últims deu anys ha requerit una resposta en termes de proveir serveis educatius per garantir la inclusió social”.
Maragall va apuntar que “l’estratègia del govern català per modernitzar el sistema educatiu passa per enfortir les escoles primàries i secundàries per a que esdevinguin punts de cohesió social, renovar el nivell de confiança mútua entre l’escola i la ciutadania, assegurar un bon nivell de respecte i prestigi per als professors, i millorar els resultats dels estudiants i garantir el seu desenvolupament professional”. Un cop establerts els objectius, el conseller d’Educació va explicar les principals eines que garanteix la Llei d’Educació per garantir els resultats desitjats: autonomia, proximitat, avaluació, i la formació constant del professorat.
El conseller Maragall va cloure la seva intervenció posant l’accent en la convicció personal que Catalunya ofereix un projecte i una estratègia educatives que poden contribuir a Europa, intentant buscar l’equilibri entre la tradició jacobina i l’anglo-saxona, entre les escoles públiques i les privades, entre seguretat i llibertat i, sobretot, entre equitat i excel•lència.
Aquest acte forma part d’un cicle de conferències de dirigents polítics del PSC a la LSE entre els mesos de gener i maig. El conseller d’Economia i Finances de la Generalitat, Antoni Castells, va ser l’encarregat d’obrir el cicle, el 15 de gener, amb una conferència sobre el paper de lideratge de Catalunya dins d’Europa. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va presentar el 5 de febrer el model Barcelona de ciutat.
Les diferents conferències són el resultat d’un conveni entre la Fundació Rafael Campalans i el Centre Cañada Blanch, dirigit pel professor Paul Preston, un centre de llarga trajectòria especialitzat en Història d’Espanya. Avui, 15 de maig de 2009
Arxiu històric
del socialisme
català
'Claves sobre la estructura y la negociación de la financiación autonómica'
Papers de la Fundació
Informe Social: Había alternativa: nueva crisis, distinta respuesta.
Col·lecció Informes
Vall d'Aran. Una autonomia dins una autonomia
frc Llibres
Fundació Europea d'Estudis Progressistes |
||
Carrer Pallars, 191
08005 Barcelona
[email protected]
T +34 933 195 412