25/09/2007
Lourdes Muñoz i Imma Moraleda: les polítiques públiques del temps
L’Espai de Professionals ha reprès les seves activitats després de l’estiu amb un col·loqui sobre conciliació. Per debatre sobre les polítiques públiques del temps, l’EDP va comptar amb les intervencions d’Imma Moraleda, regidora d’Usos del Temps de l’Ajuntament de Barcelona, i Lourdes Muñoz, diputada al Congrés dels Diputats i Secretària de Política de les Dones del PSC.
Imma Moraleda va centrar la seva intervenció a defensar la “necessitat de considerar el temps com un dret que té la ciutadania, entès com un element bàsic per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i el desenvolupament de les ciutats”. En aquest sentit, Moraleda es va mostrar partidària que “l’administració sigui un agent de canvi en l’organització social del temps, per tal de fomentar la cohesió social, la paritat, la igualtat d’oportunitats i l’autogestió del temps”, i va recordar que la conciliació no només s’ha de donar entre el terreny laboral i el familiar, sinó també el personal.
Lourdes Muñoz va coincidir a remarcar les desigualtats que encara hi ha entre homes i dones pel que fa als usos del temps, i en com cadascú prioritza més o menys la vida professional, la familiar i la personal, posant l’èmfasi en la necessitat de desenvolupar aquesta última, aspecte que sobretot les dones tenien i tenen arraconat.
Muñoz, que es va centrar principalment en el binomi conciliació i participació política, va establir com a objectius primordials la ruptura dels rols tradicionals assignats a homes i dones, la necessitat de parlar de corresponsabilitat en l’àmbit privat, d’insistir en la importància del temps com un dret de la ciutadania, i d’entendre que la paritat en política passa per forçosament per la conciliació. Així, la diputada al Congrés va recordar que, tot i que en els darrers anys s’ha avançat en aquesta qüestió i que en molts àmbits de decisió s’ha aconseguit la paritat numèrica, encara hi ha molta feina a fer per tal d’assolir una democràcia paritària del tot. Per aconseguir-ho, Muñoz vol que les polítiques públiques del temps estiguin en la primera línia del discurs polític.
Arxiu històric
del socialisme
català
XIV Seminar about populism, xenophobia, conflict and communicarion
Papers de la Fundació
Informe Social. Un nou contracte social per a una prosperitat compartida
Col·lecció Informes
El Futur és Federal
frc Llibres
Economistas frente a la crisis
![]() |
Fundació Europea d'Estudis Progressistes |
|
Carrer Pallars, 191
08005 Barcelona
[email protected]
T +34 933 195 412