El premi especial a la Convivència ’Xavier Soto’ s’atorga a Eduardo Madina. Nascut a Bilbao l’any 1976, Eduardo Madina prové d’una família d’històrics militants socialistes al País Basc. Llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de Deusto, Màster en Integració Europea per la Universitat del País Basc i especialitzat en Relacions Internacionals, Eduardo Madina ha treballat com a tècnic al Parlament Europeu i ha fet classes a diferents universitats sobre Relacions Internacionals i Construcció Europea.
Va ser regidor de Sestao durant dos anys, i del 2002 al 2005 va ser secretari general de les Joventuts Socialistes d’Euskadi. L’any 2002, precisament, va ser víctima d’un atemptat d’ETA.
Actualment, Madina és, per segona vegada, diputat al Congrés dels Diputats per Biscaia. Durant l’anterior legislatura, va ser portaveu de la comissió de cooperació internacional per al desenvolupament i membre de la comissió d’afers exteriors. També és membre de l’executiva i secretari d’Estudis Polítics del PSE-EE (PSOE) i membre del Comitè Federal del PSOE.(Fotografia: El País)

