26/07/2010
Reforçant la democràcia i la justícia social a la regió euromediterrània: el paper de la cooperació política
La Fundació Rafael Campalans i la Fundació Friedrich Ebert van acollir el passat divendres, 23 de juliol, en el marc del WOCMES Barcelona 2010, un fòrum de fundacions i organitzacions socialistes i progressistes de l’espai euromediterrani, amb l’objectiu de debatre sobre el paper de la cooperació política i dels seus efectes en la democratització i el procés de reforma política a la regió, així com en la prosperitat i la justícia social.
Aquest debat vol relacionar el desenvolupament i la millora de la qualitat democràtica (llibertats civils, drets polítics, etc) amb l’increment de la justícia social a la regió i, amb aquest objectiu, vam organitzar el seminari “Reforçant la democràcia i la justícia social a la regió euromediterrània: el paper de la cooperació política”, que es va articular al voltant de tres sessions.
La primera tenia com a objectiu establir un espai per tractar el paper de la cooperació política en la democratització de la regió i el seu desenvolupament socioeconòmic, i es va centrar en les experiències del Marroc, Egipte i Turquia. Així, van intervenir Mohammed Anwar Esmat El Sadat, exdiputat del parlament egipci, membre del Consell Egipci per als Afers Exteriors i president de l’Associació Sadat per al Desenvolupament Social; Latifa Jbabdi, membre del parlament marroquí per a la USFP i del Consell Nacional; i Emre Kekec, membre de l’Associació Socialdemòcrata de Turquia. La taula va ser introduïda per Eduard Soler, coordinador del Programa Mediterrani i Orient Mitjà de la Fundació CIDOB, que va recordar que “en temes de democràcia i justícia social, la col·laboració entre partits, fundacions, i moviments socials és clau”, i va insistir en la necessitat d’introduir la dimensió social a la Unió per la Mediterrània.
La segona taula va aprofundir en les experiències en l’àmbit de la reforma política i del creixement econòmic a la regió, en base a casos reals concrets, com el de Tunis, Israel i Palestina. Moderada per Meritxell Batet, diputada del PSC al Congrés, i amb una ponència inicial d’Ulrich Storck, delegat de la Fundació Friedrich Ebert al Marroc, va comptar amb les intervencions de Youssef Tlili, membre de la Unió General d’Estudiants Tunisians i de la generació “Avenir”; Roby Nathanson, director general del Macro Centre per a l’Economia Política d’Israel; Mohammad Darawshe, director executiu d’Iniciatives de Fons Abraham d’Israel; i Naser Abdelkarim Mohammad Mufrej, de l’Institut d’Investigació de la Política Econòmica de Palestina.
En darrer lloc, una tercera taula orientada als reptes de futur de les organitzacions socialistes i progressistes de la regió, que va comptar amb una introducció d’Albert Aixalà, director de la Fundació Rafael Campalans, i amb les intervencions d’Ernst Stetter, secretari general de la FEPS; Mohammad El Sadat, membre del consell Egipci pels Afers Exteriors, Aïcha Belarbi, membre del Consell Nacional marroquí i delegada d’Afers Exteriors de la USFP; i Raimon Obiols, diputat al Parlament Europeu, coordinador del Grup S&D a l’APEM, i membre de la Delegació amb el Mashreq.
(Fotògraf: Jordi Play)
02/12
XIII Fòrum Euromed: Geopolítica de l'energia a l'espai Euromediterrani (02/12/2022)
01/12
Presentació 'Moments del socialisme català' a Tarragona
24/11
Presentació 'Moments del socialisme català' a Sant Martí
21/11
Jornada: "Descifrando la doble transición (ecológica y digital): Smart cities, ¿pensar globalmente, actuar localmente?"
27/06
Presentació del llibre "Manuel Royes. Una trajectòria política al servei de les persones"
21/06
Seminari: Intel·ligència Artificial ètica en un món geopolític
16/06
Presentació del llibre "Moments del socialisme català", de Josep Mª Sala, a Nou Barris
13/06
Millorar el debat democràtic: del diagnòstic a la proposta
16/12
"Maragall i el govern de la Generalitat: les polítiques del canvi"
09/12
96è aniversari de la mort de Pablo Iglesias Posse
24/11
Presentació del llibre "Moments del socialisme català", de Josep Mª Sala, a Mataró
19/11
FEPS - Capitalisme Digital. La missió d'Europa: un camí autònom per a la dècada digital?
13/11
Presentació del llibre "Moments del socialisme català", de Josep Mª Sala, a Figueres
29/10
Presentació del llibre "Moments del socialisme català", de Josep Mª Sala
29/10
En record de José Antonio González Casanova
28/10
XII Fòrum EUROMED: “Digitalizació i New Green deal: implicacions per als països de la riba del Mediterrani”
19/06
'España y el federalismo complejo' d'Eliseo Aja. Presentació i debat del document
17/06
Presentació del VIII Informe de l'estat de la Unió Europea
14/06
X Fòrum Euromed. Una migració basada en els drets humans i dels treballadors: formulant propostes polítiques
30/05
Presentació del llibre "La República de la reputación"
15/01
El món el 2019: deu temes que marcaran l'agenda global
14/01
Presentació d'"El combat contra la desigualtat com a palanca per al creixement i la creació d'ocupació"
15/12
Presentació del llibre i exposició dels 40 anys del PSC
26/11
Presentació del llibre "El federalisme vist per Isidre Molas"
26/05
Presentació de l'informe sobre l'estat de la Unió Europea 2017 "Relanzar Europa"
13/05
Conferència de Josep Borrell: La crisi de la socialdemocràcia europea i del PSOE"
07/05
Seguiment dels resultats de la segona volta de les eleccions presidencials franceses
26/04
L'ascens de la dreta populista a Europa i als Estats Units
10/04
Lamentem la mort de la nostra companya, Carme Chacón
03/04
Jaume Comas i Jo, del sindicalisme del tèxtil a les Corts i a l'exili
20/03
Jornada Next Left: Tot abordant el debat de les desigualtats
06/03
Homenatge a Francesc Casares amb motiu de la publicació del seu llibre "Compromís amb la justícia"
15/09
Presentació de l'Informe social 2015. "Adversitat social i desigualtats: diagnosi i alternatives"
29/07
Aportació de la Fundació Rafael Campalans al 13è Congrés del PSC
08/07
La crisi dels refugiats: el gran fracàs del projecte europeu?
05/07
Presentació de l'informe sobre l'estat de la Unió Europea "La encrucijada política de Europa"
17/06
Dossier del CIDOB i Politikon: perspectives i escenaris del Brexit
07/06
Cinquena edició del seminari sobre xenofòbia i extremisme ideològic
07/05
Jornada "Qualitat democràtica i reforma dels partits"
22/04
Beijing+20. Objectius i reptes 20 anys després de la IV Conferència Mundial sobre la Dona
19/04
Presentació del document "Sortir de l'atzucac. Reflexions des del socialisme", de Ferran Pedret
10/03
Vídeo homenatge a Xavier Soto
29/02
Federal, un documental per impulsar el federalisme
26/02
CANCEL·LACIÓ DE L'ACTE. Presentació del llibre "Desmontando la violencia de género", de Rubén Castro
10/06
L'Estat de la Unió Europea: desafiaments interns i externs
04/06
Quarta edició del seminari sobre xenofòbia, populisme i extremisme ideològic
04/06
Una política econòmica alternativa i moderna per a un projecte progressista
16/04
Seminari "El paper del socialisme en l’era del malestar democràtic"
23/03
En record de Joan Cornudella en el 30è aniversari de la seva mort
23/02
Presentació del llibre "Cataluña, federación o independencia", de J.A.González Casanova
26/01
Presentació de l'"Informe social 2014. Desigualtats i exclusió social a Catalunya"
15/12
Ponència d'Isidre Molas. L'opció federalista: dels orígens al segle XXI
03/07
Tercer seminari sobre xenofòbia, populisme i extremisme ideològic
27/06
L’experiència de les primàries obertes de Barcelona
10/06
Presentació de l’informe sobre l’estat de la Unió Europea "La ciudadanía europea en tiempo de crisis"
05/06
Presentació del document “Por una reforma federal del Estado autonómico”
14/06
Fòrum polític progressista euromediterrani: "El món àrab entre la revolta i la reforma"
14/06
Sopar de l'Espai Alternativa amb Raimon Obiols
07/06
Antón Costas: “La desigualtat és un dissolvent poderosíssim de la cohesió social, que acaba provocant extremisme ideològic i populisme polític”
30/05
Presentació a Madrid del document "Por una reforma constitucional federal"
22/05
Diego López Garrido: “No és possible pensar en un projecte europeu sense solidaritat i convergència entre els seus estats membres”
22/05
Jornada per una Europa pròspera i progressista a Leipzig, amb motiu del 150è aniversari de l’SPD
16/05
Presentació a Barcelona del document "Per una reforma constitucional federal"
16/05
Per una reforma constitucional federal
11/05
Massimo D’Alema: “En només deu anys hem passat d’una UE solidària i social a una UE totalment immersa en el paradigma de l’austeritat que dicten els neoliberals”
21/04
El PSC participa a la conferència política del Partit Laborista Escocès i constitueix un comitè d’enllaç per fer un seguiment de la campanya del referèndum escocès de 2014
19/04
La lluita dels Socialistes Europeus pels drets dels deutors hipotecaris
15/04
José Luis Sampedro, un economista exemplar
27/03
Informe “El Estado de la Unión Europea. El fracaso de la austeridad”
24/03
Un president normal en un temps d'excepció
20/03
Finançament de partits i transparència democràtica. Bones pràctiques a Europa i Amèrica del Nord
19/03
Esmorzar Europeu amb Nuno Severiano Teixeira: Portugal i la crisi europea
01/03
Fondation Ahmed Tlili pour la Culture Démocratique et la Justice Sociale
27/02
Segona transició: reforma constitucional, dret a decidir, reformes democràtiques i canvis en la monarquia
18/02
Espai Alternativa
15/02
Jordi Solé Tura: pensament i compromís polític (1956-1983). Context i condicionants
09/05
Jesús Caldera: “A Catalunya es destruiran 160.000 llocs de treball amb la reforma laboral aprovada pel PP”
08/05
"La rereguarda en guerra. Catalunya, 1936-1937", de José Luis Martín Ramos
07/05
Presidencials franceses 2012: una hipòtesi sobre els resultats
06/05
La victòria d'Hollande seguida des de Barcelona
12/03
Presidencials a França 2012: ... i si funciona? La crida a la revolta d’Hollande
06/03
Tomás Alcoverro: “Han segrestat les organitzacions islamistes la primavera àrab?”
28/02
Presentació del llibre "Fulgor y sombras del socialismo en España. Artículos 1970-2010", de J.A. González Casanova
20/02
Miquel Iceta, nou president de la Fundació Campalans
30/10
Conferència Política del PSOE 2011
28/10
Isidre Molas: “Francisco Ramos volia contribuir a canviar la història, no pas passar a la història”
24/10
José V. Sevilla: “No es pot salvar la democràcia sense salvar la socialdemocràcia”
06/10
Vicenç Navarro: 'Per cada retallada que es fa, es pot trobar una alternativa'
04/10
Diploma de postgrau "Mediterrània i relacions amb Europa"
30/09
Antoni Castells: 'Europa ha de trobar l'equilibri adequat entre la necessària austeritat fiscal i la generació de creixement econòmic'
23/09
Programa de formació i visites a responsables municipals libanesos
19/09
VII Trobada de la Murtra
06/06
Por un sistema de pensiones públicas sostenible
23/05
Una delegació de representants de partits progressistes de Tunísia segueixen de prop la campanya electoral socialista de Barcelona
02/05
À l´écoute de la Méditerranée progressiste
27/04
La Fundació Rafael Campalans, a la trobada de fundacions i partits progressistes de la Mediterrània que se celebra aquesta setmana a Tunísia
01/04
Redefinint les polítiques urbanes progressistes
21/03
FRC 25. Eleccions al Parlament 2010: anàlisi dels resultats
11/03
De les polítiques d’immigració a la gestió de la diversitat: un discurs coherent des de l’esquerra
10/03
Isidre Molas: 'Pallach va ser un socialista moderat, però no moderadament socialista'
22/11
L'actualitat política italiana, a debat
22/11
“La sentencia del Estatut y el futuro del federalismo en España”, tercer número de la revista En Construcción
15/11
“Eleccions al Parlament. Una Catalunya més forta, una societat més justa”, nou número de la Revista frc
15/11
El Marroc: un dels principals pilars de la Unió per la Mediterrània?
05/11
Isidre Molas: “Aquest llibre és també un homenatge pels que mai tindran un llibre on hi aparegui el seu nom”
04/11
Miquel Iceta: “Les reformes necessàries tenen costos, però aquests poden ser repartits d'una forma equitativa"
02/11
Reunió del projecte "Diàleg Estratègic Mediterrani"
25/10
Governs catalanistes i d'esquerres. Punt i a part.
29/06
La experiencia y la esperanza. Un análisis cualitativo de los discursos de John McCain y Barack Obama
17/06
Rocío Martínez-Sampere: “Totes les polítiques han de poder ser replantejades”
10/06
Antoni Castells: “Catalunya té totes les condicions necessàries per liderar la sortida d’Espanya de la crisi”
04/06
Isidre Molas: “Espanya és un estat compost de nacions que volen viure juntes, amb independència de com entenen uns i altres el concepte de nació”
04/06
What’s next? Next left
04/06
José Montilla: “L’esquerra no pot permetre’s el luxe de quedar-se en la indefinició: ha de visualitzar l’horitzó i traçar el camí per arribar-hi”
03/06
Manuel Valls: “El socialisme ha d’ajudar els individus a trobar el seu camí dins la societat”
26/05
Raimon Obiols: “Els europeistes tindrem futur si sabem mirar enrere i ser capaços de valorar els avenços que hem aconseguit”
17/03
Enric Juliana: “L’Estat de les autonomies inicia una nova i incerta etapa, i és aquí on el federalisme hi pot jugar un paper important”
11/03
Pasqual Maragall. Sense protocol
25/02
Gabriel Alconchel: “Les polítiques de joventut van més enllà de la simple oferta de serveis”
20/02
La Fundació Rafael Campalans, a l’Escola d’Hivern del PSC
14/05
El conseller Ernest Maragall, a la London School of Economics
22/04
Municipàlia
14/04
La Fundació Rafael Campalans, a la revista Cuadernos para el diálogo
07/02
Jordi Hereu: "La fórmula del model de ciutat de Barcelona és lideratge municipal, implicació de la societat civil i participació ciutadana”
29/03
E-leccions [email protected] 2008: l’ús de les noves tecnologies en la campanya electoral
27/03
Idees frc núm.8. Crisi i oportunitat, d’Àngel Pes
26/03
Presentació del Paper "Resistències culturals als suburbis de la Barcelona del segle XXI", de Jordi Nofre
06/03
9 de març: anàlisi de les enquestes preelectorals