El think tank del socialisme català

 

 

 

 

Publicacions Activitats
 

Activitats

28/10/2008

Presentació del llibre "Cómo ganar unas elecciones"

La Fundació Rafael Campalans i l’editorial Paidós han presentat el llibre Cómo ganar unas elecciones, un manual que demostra l´estreta relació entre comunicació i política en les campanyes electorals i contribueix a que les campanyes polítiques es dotin de noves idees i d´instruments més eficaços per aconseguir els seus objectius i per augmentar l´interès del públic per la participació política. L’acte va comptar amb les intervencions de tres dels autors del llibre: Pere-Oriol Costa, catedràtic de Comunicació Política de la UAB, Xavier Roig, consultor polític, i Josep Maria Sala, secretari de Formació i Ciutadania del PSC.

Pere-Oriol Costa va reivindicar la “necessitat de professionalitzar la política”, fugint de “la despolitització de la política que es propugna des d’alguns sectors” i va demanar que “les organitzacions progressistes perdin la por al marketing polític, eina indispensable a les campanyes polítiques”. Segons Costa, en qualsevol campanya és fonamental “escoltar primer els receptors, per poder captar quin serà el factor decisiu en campanya” i poder “veure les contradiccions d’algunes accions que inicialment teníem com a bones”. Pere-Oriol Costa va recordar, a més, “la importància de segmentar el públic a què ens dirigim”, i va concloure dient que “aquest és un llibre que intenta fixar conceptes i coneixement”.

Xavier Roig va defensar la necessitat dels consultors polítics en campanya, “espècie estranya en el nostre ecosistema polític”, que tot just arrenca en el nostre país. Roig va insistir en la indispensabilitat d’un “plantejament racional de la campanya política”, seguint un esquema de treball a priori “obvi”, però que fins no fa massa no s’havia seguit en les nostres campanyes electorals. Xavier Roig va insistir en la idea que “una campanya és fonamentalment missatge, però, sobretot, el més apassionant d’una campanya és “el repte de convertir la complexitat de la realitat a què ens enfrontem en simplicitat”.

Josep Maria Sala va destacar la utilitat del llibre, “perquè està basat en la pràctica” de cadascun dels seus autors que, en alguns casos, es van endinsar en les campanyes polítiques “sense saber-ne massa i amb els pocs instruments de què disposaven”. Sala va elogiar, com també fan molts directors de campanya nord-americans, instruments clàssics de campanya, com el porta a porta i els mítings, eines que, ho demostren les dades, donen molt bons resultats. Per a Sala, “una campanya és una activitat humana incomparable i impagable” i, en la complexitat de l’engranatge, s’ha de tenir clar que, “del que es tracta és de comunicar per mobilitzar, intentant que la gent et voti a tu i no pas els altres, utilitzant correctament els instruments”.

Cliqueu aquí per accedir a una breu ressenya del llibre, recomanat en el nostre butlletí mensual Tria.

(Imatge: Jordi Play)

 

 

 

Activitats realitzades


 

 

 

 

Arxiu històric
del socialisme
català

'Claves sobre la estructura y la negociación de la financiación autonómica'
Papers de la Fundació

Informe Social: Había alternativa: nueva crisis, distinta respuesta.
Col·lecció Informes

El Futur és Federal
frc Llibres

Transparència

Diari de Miquel Iceta

Economistas frente a la crisis

reformafederal.info

 

Segueix-nos

Carrer Pallars, 191
08005 Barcelona
[email protected]

T +34 933 195 412

creat per ATIPUS